Click Here For Free Blog Backgrounds!!!
Blogaholic Designs

Sunday, March 7, 2010

:: Kata Kata Mutiara ::

Doa Rasulullah SAW:
Ya Allah..
kurniakanlah daku perasaan cinta kpd Mu, dan cinta kpd orang2 yg mengasihi Mu, dan apa sahaja yg membawa daku menghampiri cinta Mu..jadikanlah cinta Mu itu lebih aku hargai drpd air sejuk bai orang yg kehausan..
Ya Allah..
sesungguhnye aku memohon cinta Mu, dan cinta orang yg mencintai Mu serta cinta yg dpt mendekatkn aku kpd cinta Mu..

Ya Allah..
apa sahaja yg engkau anugerahkan kpdku drpd apa yg aku cintai, maka jadikanlah ia kekuatan untukku mencintai apa yg engkau cintai..dan apa sahaja yg Engkau singkirkan drpd apa yg ak cintai, maka jadikanlah ia keredhaan untukku dlm mencintai apa yg Engkau cintai..
Ya Allah..
jadikanlah cinta Mu sesuatu yg paling aku cintai drpd cintaku kpd keluargaku, hartaku dan air sejuk pada saat kehausan..
Ya Allah..
jadikanlah aku mencintai Mu,mencintai Malaikat Mu, Rasul Mu dan hamba Mu yg soleh..
Ya Allah..
hidupkanlah hatiku dgn cinta Mu dan jadikanlah aku bagi Mu seperti apa yg Engkau cintai..
Ya Allah..
jadikanlah aku mencintai Mu dgn segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaan Mu..

*hadis riwayat At-Tarmizi, Rasulullah SAW bersabda: Inilah doa yg biase dipanjatkan oleh Nabi Daud a.s.

0 comments:

Post a Comment